Monday, September 12, 2005

Depressing Danish Post

Jeg skal skrive på dansk i dag. Det har været en rigtig læng tid at jeg har skrivet noget på dansk men jeg har ting at sige og jeg vil ikke være forstået. Jeg synes der er ikke nogen at kan forstå mig nu fordi min dansk er så dårlig. Jeg har ikke skrivet noget glad for mange måneder men jeg har ikke skrivet på dansk før og derfer det er forskeligt.

Det ved jeg ikke om noget. Det ved jeg ikke hvorfor jeg er her en Korea eller hvad jeg skal lave med mit liv. Jeg ved kun jeg vil gerne rejse. Det er helt. Jeg vil ikke arbejde men jeg bliver nødt til en dag. Jeg vil ikke skulle hjem. Jeg har ikke venner der. Jeg har ikke venner en et sted i verden. Alle mine venner som i forskelligt stede og lande. Jeg synes jeg kan godt lide at rejse fordi jeg prøver at finde et sted i verden hvor jeg hører til. Måske det ikke er et sted.

Mit job er meget dårligt. Jeg tror det ødelægger mig. Jeg kan ikke sove. Jeg har ikke lyst til at spise. Jeg har ikke lyst til noget. Jeg læser Gandhis selvbiografi og jeg hader det. Han skriver om hvordan befri selv fra ønske. Jeg ønsker at jeg har ønsker. Det er hvordan man kender at man er levende. Jeg er ikke åndelig derfor jeg ikke kan forstå hvordan han tænker. Det er ikke et liv hvis man har ikke ønske.

Det er bedre at jeg skriver på dansk, synes jeg. Det er sværter at skrive og jeg kan ikke være kedelig om alt fordi jeg er nødt til at tænke for meget. Jeg kan ikke skrive mange ting heller ikke fordi jeg har glemt min dansk. Jeg kunne ikke tale rigtig godt dansk da jeg var i Danmark.

Det er sværter at gå til mit job hver dag. Jeg taler ikke med nogen. Koreanerne snakker ikke med mig fordi de hader mig og den anden canadier fordi de snakker altid sammen. Det er meget svært at have kun børn for at snakke til. De kan ikke tale engelsk. Jeg har ikke anden ting at sige på dansk i dag.

Hvis du har udnyttet en oversætter på nettet du har beraget men jeg har beraget også fordi jeg har glemt mange orden. Det har været mere end 2 år og jeg kan stadig skrive en lidt. Alle mine venner har glemt alt. Jeg gad vide hvad min laerer skulle syne.

8 comments:

Vivec said...

모야?

Blue S. Who-Two said...

Je ne voulais pas écrire en anglais aujourdhui parce que j'écris toujours les mêmes choses. "Je suis tellement perdu et ne sais pas quoi faire." Il fallait que je pratique mon danois. J'ai ecris quelque chose à propos de Gandhi mais je peut l'ecrire de nouveau en anglais la prochaine fois.

Je m'amuse. Mon français est terrible aussi. Je pouvais vraiment le parler à un fois mais ca fait plus que 5 années que je le parle de l'habitude.

(hopefully your French is better than your Danish, confusing people is the only fun thing about knowing useless languages).

Unknown said...

Blueshoe..Je ne savais pas que tu parles aussi le francais que le danois. Vraiment amusement! C'est dommage aussi que tu vas partir d'ici. Je pensais que tu as change' ton envie, et que peut-etre tu y resterais. Enfin, je ne partienne de ce que tu dis; "le fait de confuser autre gens n'est que la seule amuse en savant d'autre langues inutiles." Au contraire mon frere!

Vivec said...

Ben, en tout cas si on est tout d'accord pour garder les nouveaux postes en francais on aura pas d'problemes. Je n'arrive pas a trouver comment faire les accents sur un clavier de notebook Coreen, cependant.

Alors, Blueshoe, t'est trilingue? Ou plus? Je pense que t'a ecris a propos de vos voyages a le Danemark, mais est-ce que ton famille est Danois?

asdfjhn said...

Damn, that is pretty depressing.

Anonymous said...

Hello there. This is the guy who you replaced at Wonderland - Gareth.

(i can prove it like this.. maybe just because it will be kind of interesting for u to do.. look on the wall behind the sofa in the flat. there is a thing i wrote about my g/f when i was very depressed and tired and lonely one night.) maybe u could write one too.

Sorry my leaving made it harder for you to quit. i know how bad that job/place was. just get out man. sorry i tried to make it sound like a decent place to work. but after a while there u start to question if maybe it is just u who has a problem. its not you man. dont question your own sanity - the fact u find it all so shite is what makes you sane - and them not. give those two self absorbed wankers renay and matas a good slap. can't they see how much pain the 3rd foreign teacher goes through. i dunno they probably finding it hard themselves but when even the other foreign teachers dont seem to care it makes it extra hard - well it did for me anyway. or just get some sort of revenge for me like stealing a pen off them or something.

Anyway, we left after 3 months in Seoul. Don't listen to people who manage to stay and work in Korea for large amounts of time. They are crazy... well u know, different kinds of ppl i guess.

Umm if you really want to wind down, i suggest heading to a cheap asian country such as india or indoneisa. we have been travelling since leaving - and once you get some perspective you realise how insane it all was.

btw i found this site while browsing the daveseslcafe forums for the first time since leaving. saw a post u made and was suprised to find out it was you.

well i gave you my email when i left - u had no reason to email a random person ud never meet again - but if u want to here it is: otana_uk@yahoo.co.uk - not sure why ud email now - but just in case u are questioning reality to the point of needing some1 to confirm it or something.

gaz.

Blue S. Who-Two said...

Gareth,
Your comment has made me feel so much better. I still wonder sometimes whether it's just me. Of all the people at that school you were the only one I would've wanted to work with. I swear I had more conversation with you in those 2 days than I've had with anyone at work in the 5-6 months since.

Funny how the post with the most comments is the one that nobody can understand. Danish is awesome.

Anonymous said...

Jeg forstå den. Ingen hemmeligheder med mig! Alligevel, du spørte på mit blog hvis jeg mente Strøget i København, og det mente jeg godt. Men når jeg tænker på det, Strøget er flottere end Daegus version. Jeg ved at jeg skriver dårligt dansk, men det er sjovt at prøve lidt.